top of page

Diari de Verema VII - Xarel·lo i Parellada


Sembla mentida però un any més hem superat la verema, plena d'alegries i alguna complicació inesperada. Aquest cop, el Xarel·lo i la Parellada han estat les últimes varietats a entrar al celler. Al ser per fer el Brut Nature Subirat (Macabeu, Xarel·lo, Parellada i Subirat Parent) ja ens ha anat bé fer-ho una mica abans del que tocava per tal de buscar el punt de grau i acidesa més adient per aquest vi escumós.

Amb aquestes dues varietats s'ha volgut donar-hi un toc especial amb el derrapat i el descans breu en pells que li ha donat molta més presència al most que en anteriors vegades. Així doncs, les bombolles aniran acompanyades d'un cos molt més contundent però agradable que, esperem, us faci el pes tant com a nosaltres.

Tingueu present que el mètode tradicional amb el qual treballem nosaltres per l'elaboració del Brut Nature ens obliga a tenir-lo en segona fermentació mínim 9 mesos. Nosaltres, com sabeu, el fem de mínim 12 mesos així que, un cop fem el tiratge que serà cap al gener-febrer de 2020, haurem d'esperar encara un any per tenir-lo a les taules de casa vostra.

 

Parece mentira pero un año más hemos superado la vendimia, llena de alegrías y alguna complicación inesperada. Esta vez, el Xarel·lo y Parellada han sido las últimas variedades a entrar en la bodega. Al ser para hacer el Brut Nature Subirat (Macabeo, Xarel·lo, Parellada y Subirat Parent) ya nos ha ido bien hacerlo un poco antes de lo que tocaba a fin de buscar el punto de grado y acidez más adecuado para este vino espumoso . Con estas dos variedades se ha querido dar un toque especial con el despalillado y el descanso breve en pieles que le ha dado mucha más presencia en el mosto que en anteriores veces. Así pues, las burbujas irán acompañadas de un cuerpo mucho más contundente pero agradable que, esperamos, te convenga tanto como nosotros. Observe que el método tradicional con el que trabajamos nosotros para la elaboración del Brut Nature nos obliga a tenerlo en segunda fermentación mínimo 9 meses. Nosotros, como sabéis, el estiércol de mínimo 12 meses así que, una vez hacemos la tirada que será cabeza en enero-febrero de 2020, tendremos que esperar todavía un año para tenerlo en las tablas de su casa.

Entradas destacadas
Vuelve pronto
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.
Entradas recientes
Archivo
Buscar por tags
Síguenos
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page