top of page

Diari de Verema V - Vinyater


Fa uns dies vàrem poder entrar la varietat blanca "Vinyater" treballada amb molt d'esforç i delicadesa durant tot l'any a la vinya i que ara és el moment de seguir-ho fent al celler. Com en aquests últims anys el que hem volgut ha estat mantenir el volum entrat per tal de poder seguir amb la línia pedagògica als consumidors. És una varietat molt antiga i molt desconeguda, encara cal treballar el nas i el paladar de tothom, nosaltres també.

Així doncs, si no feiem cap modificació en el volum calia fer alguna innovació en el procés. Així doncs, aquest any hem intentat fer una fermentació en bota de castanyer d'una part del most resultant de la premsada suau. Per tant, l'experiment està en marxa, ja us explicarem el resultat que esperem que sigui satisfactori.

Com sabeu, d'aquest raïm en fem el Brut Nature Vinyater (Vinyater i Macabeu) que ha tingut una gran acceptació i del qual en queden, a tot estirar unes 75 ampolles.

 

Hace unos días pudimos entrar la variedad blanca "Vinyater" trabajada con mucho esfuerzo y delicadeza durante todo el año en la viña y que ahora es el momento de seguir haciéndolo en la bodega. Como en estos últimos años lo que hemos querido ha sido mantener el volumen entrado el fin de poder seguir con la línea pedagógica a los consumidores. Es una variedad muy antigua y muy desconocida, aunque hay que trabajar la nariz y el paladar de todos, nosotros también. Así pues, si no hacíamos ninguna modificación en el volumen había que hacer alguna innovación en el proceso. Así pues, este año hemos intentado hacer una fermentación en barrica de castaño de una parte del mosto resultante de la prensada suave. Por lo tanto, el experimento está en marcha, ya os explicaremos el resultado que esperamos que sea satisfactorio.

Como sabéis, de esta uva logramos el Brut Nature Vinyater (Vinyater i Macabeu) que ha tenido una gran aceptación pues sólo quedan unas 75 botellas, ¡No sé si llegaremos a las Navidades!

Entradas destacadas
Vuelve pronto
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.
Entradas recientes
Archivo
Buscar por tags
Síguenos
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page