top of page

Diari de Verema IV - Macabeu


Aquest cap de setmana vam fer l'entrada més gran de quilos al nostre celler, uns 3.000kg de Macabeu però, en aquest cas, amb una variació respecte els anys anteriors. Aquest any ens hem animat amb dos petits canvis que, de ben segur, tindran efectes en el producte final.

El primer de tots va ser el canvi de parcel·la. Fins ara, la vinya d'on obteniem el Macabeu pels nostre Coordenades 41º17'' (Chardonnay i Macabeu), Brut Nature Subirat (Macabeu, Xarelo, Parellada i Subirat Parent) i Brut Nature Vinyater (Vinyater i Macabeu) provenia d'unes vinyes relativament joves. Aquest any hem decidit envellir molt més la vinya i agafar el raïm d'una de les més velles que tenim. Per tant, estem parlant d'un Macabeu de vinyes velles i en vas, collit a mà i en caixes. Qualsevol detall és vital pel resultat final.

El segon canvi, una petita maceració amb pells. Un primer pas cap a un vi brisat però només en fase primarenca abans de la premsa habitual. És a dir, vàrem derrapar el raïm i el vam deixar reposar amb si mateix (pells, pinyols i polpa) abans de fer el pas a la premsa. Creiem que, així, les aromes i el sabors seran molt més pròxims al que la varietat de Macabeu proposa per sí mateix.

Tot i no saber-ne el resultat final, encara, hem decidit fer un petit experiment amb alguns litres d'aquest Macabeu. Hem separat una petita part per deixar-lo quasi sense supervisió i veure si, de manera natural i espontània, produeix un bon vi. No sabem quin serà el resultat però sí sabem que cal experimentar i buscar nous límits. Esperem donar-vos boníssimes notícies aviat.

El motiu de tanta innovació és la força que volem donar des del nostre celler a aquesta varietat tant típica de la DO Tarragona i que ara, aquesta Denominació, està promocionant com a un element de referència. Si ha de ser així, ha de ser en la seva màxima expressió.

 

Este fin de semana entramos la mayor cantidad de kilos en nuestra bodega, unos 3.000kg de Macabeo pero, en este caso, con una variación respecto a los años anteriores. Este año nos hemos animado con dos pequeños cambios que, a buen seguro, tendrán efectos en el producto final. El primero de todos fue el cambio de parcela. Hasta ahora, el viñedo de donde obteníamos el Macabeo para nuestro Coordenades 41º17'' (Chardonnay y Macabeo), Brut Nature Subirat (Macabeo, Xarel·lo, Parellada y Subirat Parent) y Brut Nature Vinyater (Vinyater y Macabeo) provenía de unas viñas relativamente jóvenes. Este año hemos decidido envejecer mucho más la viña y coger la uva de una de las más viejas que tenemos. Por lo tanto, estamos hablando de un Macabeo de viñedos viejos y sin emparrar, cosechado a mano y en cajas. Cualquier detalle es vital para el resultado final. El segundo cambio, una pequeña maceración con pieles. Un primer paso hacia un vino brisado pero sólo en fase temprana antes de la prensa habitual. Es decir, hicimos derrapar uvas y lo dejamos reposar consigo mismo (pieles, huesos y pulpa) antes de dar el paso a la prensa. Creemos que, así, los aromas y los sabores serán mucho más cercanos a lo que la variedad de Macabeo propone para sí mismo. Aunque no saber el resultado final, hemos decidido hacer un pequeño experimento con algunos litros de este Macabeo. Hemos separado una pequeña parte para dejarlo casi sin supervisión y ver si, de manera natural y espontánea, produce un buen vino. No sabemos cuál será el resultado pero sí sabemos que hay que experimentar y buscar nuevos límites. Esperamos daros buenísimas noticias pronto. El motivo de tanta innovación es la fuerza que queremos dar desde nuestro bodega a esta variedad tan típica de la DO Tarragona y que ahora, esta Denominación, está promocionando como un elemento de referencia. Si tiene que ser así, tiene que ser en su máxima expresión.

Entradas destacadas
Vuelve pronto
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.
Entradas recientes
Archivo
Buscar por tags
Síguenos
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page