top of page

Merlot (Diari de verema VIII)


Aquest cap de setmana hem acabat d'entrar l'última varietat que ens quedava per finalitzar la verema, el Merlot. Aquest raïm negre ens servirà per realitzar el Promesa (Ull de llebre i Merlot) i un vi negre criança que encara no té nom doncs la primera versió encara resta a la bóta de roure francès. Per tant, estem dient que en breus obtindrem un nou vi per donar-vos a conèixer.

El procès d'elaboració d'un negre, en el nostre cas, és mitjançant l'obtenció dels millors raïms triats a la mateixa vinya i una selecció posterior per afinar cada un dels grans de raïm. Posteriorment un derrapat i un treball amb les pròpies pells, polpa i pinyol durant dues o tres setmanes. Al llarg d'aquests dies anirem fent un pisage suau per tal de remuntar el most i que estigui el màxim de temps en contacte amb les pròpies pells. Posteriorment, extraurem el most per tal que faci la segona fermentació i acabar una criança de 12 mesos en bóta de fusta.

De moment, la part utilitzada pel Promesa (Ull de llebre i Merlot) està deliciosa. L'altra, la que correspon al vi negre, caldrà esperar forces mesos però estem segur que no us decebrà.

 

Este fin de semana hemos terminado de entrar la última variedad que nos quedaba para finalizar la vendímia, el Merlot. Esta uva tinta nos servirá para realizar el Promesa (Tempranillo y Merlot) y un vino tinto crianza que aún no tiene nombre pues la primera versión aún está en la barrica de roble francés. Es decir, en breves obtendremos un nuevo vino para daros a conocer. El proceso de elaboración de un tinto, en nuestro caso, es mediante la obtención de las mejores uvas elegidas en el mismo viñedo y una selección posterior para seleccionar sólo los mejores granos de uva. Posteriormente, un derrapado y un trabajo con las propias pieles, pulpa y hueso durante dos o tres semanas. A lo largo de estos días iremos haciendo un pisage suave para remontar el mosto y que esté el máximo de tiempo en contacto con las propias pieles. Posteriormente, extraeremos el mosto para que haga la segunda fermentación y terminar una crianza de 12 meses en barrica de madera. De momento, la parte utilizada por Promesa (Tempranillo y Merlot) está deliciosa. La otra, la que corresponde al vino tinto, habrá que esperar algunos meses pero estamos seguro que no los defraudará.

Entradas destacadas
Vuelve pronto
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.
Entradas recientes
Archivo
Buscar por tags
Síguenos
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page