top of page

Diari de Verema VI - Merlot


El dia que entra el Merlot al celler és un dels més tranquils però cansats per nosaltres. Tranquil ja que tota la infraestructura que s'organitza per poder començar el procés de vinificació és molt menor doncs no s'utilitza la premsa i només la derrapadora. Per tant, a mesura que van entrant les caixes de 20kg al celler es passen per la màquina i directe al dipòsit on hi passaran entre 20 i 30 dies.

Però també és cansat ja que el moviment és molt repetitiu, agafar les caixes, aixecar-les i introduïr el raïm a la derrapadora, així tantes vegades con sigui necessari. No contents amb això, després hi ha la feina del pisage que consisteix, amb un estri concret, enviar les pells, pinyols i polpa del raïm al fons del dipòsit. D'aquesta manera es genera un moviment i contacte entre el líquid i aquests tres elements que li van donar color, aroma i cos al vi. Això ho fem uns 3 - 4 cops al dia durant tot el procés de 30 dies que comentavem.

Segurament us preguntareu per què entrem Merlot si ja heu entrat el necessari pel Promesa (Ull de llebre i Merlot) doncs molt senzill, per elaborar un altre vi que sortirà a la venta a principis d'octubre i que en breus us donarem més detalls.

 

El día que entra el Merlot en la bodega es uno de los más tranquilos pero cansados ​​por nosotros. Tranquilo ya que toda la infraestructura que se organiza para poder comenzar el proceso de vinificación es mucho menor pues no se utiliza la prensa y sólo la despalliadora. Por lo tanto, a medida que van entrando las cajas de 20kg en la bodega se pasan por la máquina y directo al depósito donde pasarán entre 20 y 30 días. Pero también es cansado ya que el movimiento es muy repetitivo, coger las cajas, levantarlas y introducir la uva a la despalliadora, así tantas veces como sea necesario. No contentos con esto, después está el trabajo del pisage que consiste, con un útil concreto, enviar las pieles, huesos y pulpa de la uva en el fondo del depósito. De esta manera se genera un movimiento y contacto entre el líquido y estos tres elementos que le dieron color, aroma y cuerpo al vino. Esto lo hacemos unos 3 - 4 veces al día durante todo el proceso de 30 días que comentábamos. Seguramente os preguntaréis por qué entramos Merlot si ya ha entrado lo necesario por Promesa (Tempranillo y Merlot) pues muy sencillo, para elaborar otro vino que saldrá a la venta a principios de octubre y que en breves os daremos más detalles.

Entradas destacadas
Vuelve pronto
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.
Entradas recientes
Archivo
Buscar por tags
Síguenos
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page