top of page

L'últim pas de la verema 2018 (Diari de Verema XIX)


Aquesta setmana hem acabat de realitzar totes les etapes de la verema d'aquest 2018. Com sabreu, a finals de setembre vam entrar el Merlot per realitzar el vi negre, una nova línia que aviat veurà la llum. Doncs bé, després de quatre setmanes fent pisage hem trobat el punt òptim al vi que volem realitzar. Ara, quan hagi reposat uns dies al dipòsit passarà a la bota de roure per passar-hi uns 12 mesos. Un descans ben merescut per poder fer un bon envelliment i guanyar estructura.

Tant aquest Merlot com l'Ull de llebre s'han treballat amb les seves pells durant diverses setmanes però també amb una característica especial, un tret que considerem que pot ser diferencial amb els altres vins. Cal mencionar que no s'han afegit sulfits durant aquesta maceració i, per tant, el raïm ha treballat de la manera més natural possible. En altres paraules, l'expressió d'aquests vins és el reflex de la terra i el clima de l'any.

Amb aquest últim pas donem per acabada la verema del 2018. Acabem aquesta etapa però ja n'0brim una de nova que és pensar en els millors cupatges pels nostres vins i, a la mateixa vegada, preparar els dos Brut Nature. En els propers dies acabarem de remanar els Brut Nature per tal de posar-lo en punta i degorjar-lo. D'aquesta manera, en 10 o 15 dies ja els podrem donar a conèixer a tots.

 

Esta semana hemos terminado de realizar todas las etapas de la vendimia de este 2018. Como sabréis, a finales de septiembre entramos Merlot para realizar el vino tinto, una nueva línea que pronto verá la luz. Pues bien, después de cuatro semanas haciendo pisage hemos encontrado el punto óptimo al vino que queremos realizar. Ahora, cuando haya reposado unos días en el depósito pasará a la bota de roble para pasar unos 12 meses. Un merecido descanso para poder hacer un buen envejecimiento y ganar estructura. Tanto este Merlot como la Tempranillo han trabajado con sus pieles durante varias semanas pero también con una característica especial, un rasgo que consideramos que puede ser diferencial con los otros vinos del mercado. Cabe mencionar que no se han añadido sulfitos durante esta maceración y, por tanto, la uva ha trabajado de la manera más natural posible. En otras palabras, la expresión de estos vinos son el reflejo de la tierra y el clima del año. Con este último paso damos por terminada la vendimia del 2018. Acabamos esta etapa pero ya abrimos una nueva que es pensar en los mejores coupages por nuestros vinos y, a la misma vez, preparar los dos Brut Nature. En los próximos días terminaremos de remover los Brut Nature para ponerlo en punta y hacer el degüelle. De este modo, en 10 o 15 días ya os lo podremos presentar.

Entradas destacadas
Vuelve pronto
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.
Entradas recientes
Archivo
Buscar por tags
Síguenos
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page